New York Film Festival 2012: Evadari
De-a soarecele si pisica.
Fuga lui Barbara din Germania de Est e dublata (si, in cele din urma, ocultata) de o a doua fuga, de data aceasta simbolica. Personajul interpretat de Nina Hoss nu reuseste, in cele din urma, sa defecteze, dar renunta sa se mai ascunda de ceilalti sau de sine. Alegand sa ramana, isi redescopera umanitatea, intr-un nou joc de-a soarecele si pisica a la Petzold in care capturarea soarecelui e o victorie pentru acesta din urma.
Roman Polanski: Odd Man Out
Documentarul lui Marina Zenovich e o trecere in revista foarte constiincioasa a unor evenimente pe care toata lumea le stia deja. Informatii noi am aflat din intrebarile care i-au fost adresate realizatoarei la conferinta de presa, mai degraba decat din acest conspect filmat al arestarii in Elvetia a lui Polanski. De altfel, acesta e al doilea documentar al lui Zenovich despre cineastul polonez. Rezultatul primului documentar („Roman Polanski: Wanted And Desired”) a fost arestarea cineastului. Daca autorul lui Tess nu va fi asasinat ca urmare a acestui „Odd Man Out”, il asteptam si pe al treilea.
„Hyde Park On Hudson” de Roger Michell
In acest bromance cu sefi de stat, „Moonlight Serenade” face ca un handjob facut de o tanara varului ei, alcoolic si decrepit, sa para cel mai romantic lucru pe care l-a vazut pelicula. Intre presedintele fustangiu si regele Angliei, ridicol ne apare cel din urma, in primul rand pentru ca Roosevelt ii ignora problemele de vorbire, dar regizorul Roger Michell nu. Lui si scenaristului Richard Nelson le place atat de mult poanta care exploateaza semantica preparatului culinar hot dog, incat o pun in gura personajelor lor de cate ori pot – si pot de cel putin cinci ori. Pofta buna!
Frances Ha
Jules si Jim se muta la New York, ii imprumuta nevrozele lui Woody Allen si se se convertesc la hipsterism in acest nou film al lui Noah Baumbach in care, din fericire, nimeni nu mai psihanalizeaza pe nimeni. Prin calitatile sale de womance independent, acest „Manhattan 2” are toate sansele sa devina film cult si sa lanseze o moda, aceea in prietenilor le spui „Te iubesc” mai des decat „Salut!”.
Articol publicat in revista Cultura